Forsiden - Om Plantetorvet.dk - Kundeservice - Kontakt

Handelsbetingelser Erhvervs kunder

Er du inden for én af følgende brancer, kan du blive erhvervskunde hos Plantetorvet.dk og derved opnå en kreditramme hos Plantetorvet.dk. For at opnå kredit, kræver det en kreditgodkendelse hos Euler Hermes. Alle omkostninger til denne afholdes af Plantetorvet.dk

  1. Anlægsgartnerer
  2. Entreprenører
  3. Kirkegårde
  4. Kommune

Alle private kreditkunder, kreditforsikres via Euler Hermes Kreditforsikring, hvor vi ikke yder kredit hvis vi ikke kan få virksomheden godkendt.

Rabatordninger


Der kan aftales en individuel rabatordning.
- Bemærk at rabatten kun gives på plantekøbet, og at der kan være undtagelser som fx. Færdighæk(R) som er undtaget en evt. rabatordning

Login

Du kan logge ind under fanen "Din side" som findes øverst på hjemmesiden. Eller i indkøbskurven hvis du er ved at bestille varer.

  • Du kan se hvilke kredit og evt. rabatordringer du har hos Plantetorvet.dk
  • Du kan have flere brugere til samme konto.
  • Systemet kan se hvis du har andre aktive ordrer, og du får valget om at sende dine bestiller samlet.
  • Du kan se og rette dine opysninger
  • Du kan skifte din autogenererede kode
  • Du kan se din ordrehistorik
  • Du kan evt. foretage en reklamation.

Betaling kan foregå på følgende måder:

  • På kredit, efter aftale.
  • Forudbetaling
  • Betalingskort

Generelle betingelser

Ret til prisændringer forbeholdes.

Ved afgivelsen af tilbud er Plantetorvet frit stillet, indtil accept fra køber er modtaget.
Kundens ordre er bindende, når ordrebekræftelse er afgivet.

Ordren aftales med forbehold for at varen findes, hos Plantetorvet.dk / leverandøren, i ønskede kvalitet og mængde på leveringstidspunktet.

Forsendelse sker på den efter plantetorvets skøn, bedst egnede måde, hvis ikke andet er aftalt.

For at undgå at planterne skal stå på fragtcentralen weekenden over, bliver der kun sendt planter fra Plantetorvet fra mandag til torsdag. Kunderne vil derfor modtage planter i dagene tirsdag til fredag.

Udsolgte varer


Hvis en vare er udsolgt eller ikke er tilgængelig, vil vi så vidt det er muligt erstatte med en tilsvarende plante, hvis alternativet er identisk med den oprindelige vare.

Hvis der er afvigelser erstatter vi kun med kundens accept. Er ordren bestilt med betaling via dankort, og varen ikke kan leveres og der ikke kan findes et alternativ, leverer vi resten af ordren og trækker kun det beløb der svarer til de leverede varer på dankortet.

 

Reklamationer

Reklamationer skal ske inden for rimelig tid. Ved ikke synlige fejl og mangler, skal der reklameres straks efter at manglen er, eller burde være konstateret.

En eventuel erstatningsudbetaling er maksimeret til varens fakturapris, inklusiv fragt.

Reklamationer skal ske straks og senest 3 dage efter partiets modtagelse. Ved ikke synlige fejl og mangler, skal der reklameres senest en mdr. efter udspring.

BEMÆRK
Du skal logge ind på ”Din side” og finde dit ordrenummer, på ordren kan du finde den vare du ønsker at indsende en reklamation for. Følg anvisningen på skærmen.
Vi forbeholder os ret til ”kun” at behandle reklamationen, såfremt reklamationen er foretaget via hjemmesiden.

 

Fragt

Køber du for mere end 500 kr. får du din ordre leveret uden fragtomkostninger. Bor du på ikke brofaste dele af Danmark, kan vi dog ikke levere fragtfri.

Køber du for mindre end 500 kr. har vi udviklet en unik fragtberegner, som beregner hvad fragtudgiften koster. På den måde er du sikret at du ikke betaler mere end det koster at få sendt varen.

Du kan altid vælge at afhente dine varer på vores adresse i Grundfør, og så sparer du naturligvis fragten. Spar 10% ekstra på købet, og afhent på Plantetorvet's adresse.

Undtagelser:

Vi har en del varer der tilbydes leveret fragtfrit. De tilbud gælder alle brofaste adresser i Danmark og derfor ikke øer.

Levering

Tilgangsvejen til leveringsstedet skal være kørefast med 4 meters frihøjde og kørebredde, og uden hængende træer, så fragtbilen kan komme frem. Ved levering af høje paller, som eksempelvis spagnum, gælder desuden, at der kræves minimum 2,4 meters frihøjde, hvis pallen skal placeres i carport eller garage. Kan du forudse problemer, bør du kontakte os og vi vil hjælpe dig i kontakt med den vognmand der skal levere varerne.

Leveringen sker typisk med vognmand. Når vi leverer paller, er det med en manuel palleløfter (ikke kran). Derfor skal der være kørefast underlag såsom asfalt, fliser eller andet fast og jævnt underlag, hvis varerne skal flyttes rundt. Underlag af græs, grus og ujævne brosten er ikke kørefast underlag. Det er op til vognmanden at vurdere, hvorvidt underlaget er kørefast.


Som udgangspunkt leveres tungt gods ved fortovskant. Ønskes levering på grunden, er det kundens ansvar, at belægningen kan holde til tungt gods. Det er ikke altid sikkert, at fliser er et fast nok underlag, til at få leveret. Hvis der er en mindre skråning, eller opkørsel, kan det også være et problem. Som sagt er det op til den enkelte vognmand, at vurdere hvorvidt underlaget er kørefast og om han vil forsøge at efterleve leveringsønsket.
Såfremt det ikke er muligt for fragtmanden at foretage en forsvarlig aflæsning på adressen, tages leverancen retur og kan efterfølgende leveres efter nærmere aftale. Ekstra leveringsomkostninger må påregnes, såfremt der skal foretages ekstra kørsel ud fra fragtmandens standard prisliste. Det er op til vognmanden at lave en vurdering af hvorvidt underlaget er kørefast og leveringsstedet er tilgængeligt.
Kan du ved bestillingen forudse problemer med hensyn til aflæsningen eller kørselsforholdene, bedes du venligst kontakte os på tlf. 8657 7557 for nærmere aftale.

Fakturering

Når ordren afsendes bliver der dannet en faktura som sendes pr. e-mail. derfor er det vigtigt at vi har den korrekte fakturerings-email. Der kan oprettes flere brugere til samme kundenummer. Men med samme fakturerings email. Ønskes en omfakturering koster det 250 kr. pr. faktura.