Forsiden - Om Plantetorvet.dk - Kundeservice - Kontakt

Handelsbetingelser Private kunder

Alle aftaler på Plantetorvet.dk indgås på dansk . Alle priser er inklusiv moms.
Priserne er dagspriser. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@plantetorvet.dk.

Login

Du kan logge ind under fanen "Din side" som findes øverst på hjemmesiden. Eller i indkøbskurven hvis du er ved at bestille varer.

Det er ikke nødvendigt at logge ind for at gennemføre en handel.

Fordele ved kundelogin:

  • Du slipper for at indtaste dine kontaktoplysninger igen
  • Systemet kan se hvis du har andre aktive ordrer, og du får valget om at sende dine bestiller samlet.
  • Du kan se og rette dine opysninger
  • Du kan skifte din autogenererede kode
  • Du kan se din ordrehistorik
  • Du kan evt. foretage en reklamation.

Betaling med et af følgende betalingskort

1345672

Betalingskort er den mest sikre betalingsform på nettet, du er som forbruger 100 % sikret mod svindel og manglende leveringer. Du vil til enhver tid kunne forlange det indbetalte beløb retur (ved tvister tilbageholdes beløbet af din bank, til en evt. domstol afgør tvisten).

En anden fordel ved betaling med Dankort / Visakort, er at vi kan nøjes med at trække det beløb der svarer til de varer vi leverer. Så er der mangler i forhold til de bestilte varer, kan vi tilrette betalingen og kun trække et beløb svarende til de varer der levers. (der kan ikke trækkes et større beløb end der godkendes)

Betaling med kreditkort 

På plantetorvet.dk kan der betales med: 

  • Dankort (Gratis)
  • eDankort (Gratis)
  • JCB (grundgebyr, 0,00 kr. 1,25 % af købssummen)
  • Mastercard (grundgebyr, 0,00 kr. 1,25 % af købssummen)
  • VISA (grundgebyr, 1,45 kr. 1,00 % af købssummen)
  • VISA electron (grundgebyr, 1,45 kr. 1,00 % af købssummen)

Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for at benytte de respektive betalingskort og -måder er oplyst i parentesen.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra plantetorvet.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Betal med ViaBill i små rater

Du kan også vælge at betale med Viabill hvor du kan opdele din betaling i mange små bidder. Se mere.

Vi tilbyder også MobilPay,- Se video hvordan det virker.

 

Ret til prisændringer forbeholdes

Er der bestilt varer, hvor det er synligt at prisen er forkert, vil disse varer ikke blive leveret. Kontakt i stedet Plantetorvet for at få den rette pris.
Ordren leveres med forbehold for at varen findes hos Plantetorvet/leverandøren i ønsket kvalitet og mængde på leveringstidspunktet.

Fakturering

Når ordren afsendes bliver der herfra afsendt en leveringsbekræftelse, hvori der er et link til en fakturakopi. Ønskes en omfakturering koster det 250 kr. pr. faktura.

Forsendelse

Plantetorvets kyndige medarbejdere vurderer fra ordre til ordre, hvad den bedst egnede forsendelsesmetode er, med mindre andet er aftalt. 

Vi benytter både fragtmænd og Post Danmark for at sikre den mest optimale levering til din dør.
For at undgå, at planterne skal stå på fragtcentralen weekenden over, bliver der kun sendt planter fra Plantetorvet.dk fra mandag til torsdag.

BEMÆRK

Når du accepterer handelsbetingelserne, accepterer du at ansvaret for varerne overgår fra os, når varen er leveret på adressen. Derved behøver du ikke at være hjemme ved levering, da fragtmanden må stille varerne uden kvittering.

Fortrydelse

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på tlf: 8657 7557 eller email: info@plantetorvet.dk

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformularen og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse. Eller på dette link:

Standard Fortrydelses Formular

Du har ved køb på Internettet 14 DAGES FORTRYDELSESRET på køb af varer. Planter uden potte er en forgængelig vare. For at returnere planter uden potte i væsentlig samme stand, skal du hurtigst muligt, og inden to dage fra modtagelse returnere dem hvis købet fortrydes. Øvrige varer skal tilbageleveres i væsentlig samme stand og mængde som ved levering. Fortrydelsesretten er gældende fra modtagelsesdatoen. Fortrydes købet tilbagesendes varerne til følgende adresse:

Plantetorvet.dk
Rønbækvej 17, Grundfør
8382 Hinnerup

Hvis en handel fortrydes, skal varen tilbagesendes for kundes regning. Varen skal være i væsentlig samme stand, som ved modtagelsen, og den medsendte vejledning i behandling af planterne skal være fulgt.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation

Som kunde hos Plantetorvet har du som udgangspunkt 24 måneders reklamationsret. En eventuel erstatningsudbetaling er maksimeret til varens fakturapris.
Bemærk at reklamationsretten kan være afgrænset efter varens holdbarhed. Derfor varierer reklamationsretten efter beskaffenheden af varerne.

Reklamationer grundet synlige fejl eller mangler skal ske straks og senest 3 dage efter modtagelse. Ved reklamationer, kan varen tilbagesendes på Plantetorvets regning efter aftale med Plantetorvet.

Er du utilfreds med dine varer, skal du vente med at plante, til vi har fundet en fælles løsning. Tager du planten i brug, frafalder din retur- og reklamationsret.

Når du køber planter hos Plantetorvet.dk garanterer vi, at det er friske og sunde planter, du modtager. Skulle du modtage planter, hvor emballagen er brudt undervejs i transporten, eller planten har andre synlige skader, skal du straks reagere. Derefter vil du modtage nye planter uden beregning.

BEMÆRK
Du skal logge ind på ”Din side” og finde dit ordrenummer, på ordren kan du finde den vare du ønsker at indsende en reklamation for. Følg anvisningen på skærmen.
Vi forbeholder os ret til ”kun” at behandle reklamationen, såfremt reklamationen er foretaget via hjemmesiden.

Hvis vi vurderer, at planterne ikke har taget skade, kan det aftales at planterne plantes ud. Hvis der senere skulle opstå uventede problemer med planten, erstatter vi disse planter uden beregning.

Varer skal sendes til følgende adresse:
Plantetorvet.dk
Rønbækvej 17, Grundfør
8382 Hinnerup

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Gro-garanti

Gro GarantiPlanterne der ikke vil gro, dækkes af Gro-garanti

Der kan være mange årsager til hvorfor planter ikke gror, da det er levende organismer. Det kan være svært at afgøre hvad årsagen er, da det kan være skader som er opstået længe før tegnene viser sig.


Vi vil gerne hjælpe alle vores kunder med at få en succesoplevelse, når de køber planter hos os. Så hvis du oplever fejl eller mangler ved din plante, kompenserer vi erstatningskøb af tilsvarende nye planter med 50% rabat ekskl. fragt.

 

 

 

Sådan gør du

  1. Opret en reklamation på hjemmesiden ved at logge på ”Din side”, find dit ordrenummer, og indsend en reklamation på planten der ikke vil gro.
  2. Alternativt kan du sende en mail med ordrenummer og billeder til kundeservice@plantetorvet.dk, hvor du beskriver problemet.

Billederne skal være:

      • Tæt på plantens blade
      • Tæt på plantens stamme
      • Tæt på jordoverfladen, som planten er plantet i
      • Planten på afstand
      • Grav planten op og tag et billede af hele planten

Vi besvarer din reklamation/mail hurtigst muligt, og finder ud af en løsning.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Plantetorvet ApS kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail info@plantetorvet.dk

Udsolgte varer


Hvis en vare er udsolgt eller ikke er tilgængelig, vil vi så vidt det er muligt erstatte med en tilsvarende plante, hvis alternativet er identisk med den oprindelige vare.

Hvis der er afvigelser erstatter vi kun med kundens accept. Er ordren bestilt med betaling via dankort, og varen ikke kan leveres og der ikke kan findes et alternativ, leverer vi resten af ordren og trækker kun det beløb der svarer til de leverede varer på dankortet.

Fragt

Køber du for mere end 500 kr. får du din ordre leveret uden fragtomkostninger. Bor du på ikke brofaste dele af Danmark, kan vi dog ikke levere fragtfri.

Køber du for mindre end 500 kr. har vi udviklet en unik fragtberegner, som beregner hvad fragtudgiften koster. På den måde er du sikret at du ikke betaler mere end det koster at få sendt varen.

Du kan altid vælge at afhente dine varer på vores adresse i Grundfør, og så sparer du naturligvis fragten. Afhent på Plantetorvet's adresse.

Undtagelser:

Vi har en del varer der tilbydes leveret fragtfrit. De tilbud gælder alle brofaste adresser i Danmark og derfor ikke øer.

Levering

Tilgangsvejen til leveringsstedet skal være kørefast med 4 meters frihøjde og kørebredde, og uden hængende træer, så fragtbilen kan komme frem. Ved levering af høje paller, som eksempelvis spagnum, gælder desuden, at der kræves minimum 2,4 meters frihøjde, hvis pallen skal placeres i carport eller garage. Kan du forudse problemer, bør du kontakte os og vi vil hjælpe dig i kontakt med den vognmand der skal levere varerne.

Leveringen sker typisk med vognmand. Når vi leverer paller, er det med en manuel palleløfter (ikke kran). Derfor skal der være kørefast underlag såsom asfalt, fliser eller andet fast og jævnt underlag, hvis varerne skal flyttes rundt. Underlag af græs, grus og ujævne brosten er ikke kørefast underlag. Det er op til vognmanden at vurdere, hvorvidt underlaget er kørefast.


Som udgangspunkt leveres tungt gods ved fortovskant. Ønskes levering på grunden, er det kundens ansvar, at belægningen kan holde til tungt gods. Det er ikke altid sikkert, at fliser er et fast nok underlag, til at få leveret. Hvis der er en mindre skråning, eller opkørsel, kan det også være et problem. Som sagt er det op til den enkelte vognmand, at vurdere hvorvidt underlaget er kørefast og om han vil forsøge at efterleve leveringsønsket.
Såfremt det ikke er muligt for fragtmanden at foretage en forsvarlig aflæsning på adressen, tages leverancen retur og kan efterfølgende leveres efter nærmere aftale. Ekstra leveringsomkostninger må påregnes, såfremt der skal foretages ekstra kørsel ud fra fragtmandens standard prisliste. Det er op til vognmanden at lave en vurdering af hvorvidt underlaget er kørefast og leveringsstedet er tilgængeligt.
Kan du ved bestillingen forudse problemer med hensyn til aflæsningen eller kørselsforholdene, bedes du venligst kontakte os på tlf. 8657 7557 for nærmere aftale.

 

Persondatapolitik

 

For at du kan indgå aftale med os på plantetorvet.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

  • Navn

  • Adresse

  • Telefonnummer

  • E-mail adresse

Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Plantetorvet.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for Plantetorvet.dk ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på plantetorvet.dk er Plantetorvet.dk ApS.
Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.  Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til plantetorvet.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Plantetorvet.dk ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Plantetorvet.dk ApS via e-mail info@plantetorvet.dk.

Cookies

plantetorvet.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på plantetorvet.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere plantetorvet.dk.