Forsiden - Om Plantetorvet.dk - Kundeservice - Kontakt

Handelsbetingelser Private kunder

Alle aftaler på Plantetorvet.dk indgås på dansk . Alle priser er inklusiv moms.
Priserne er dagspriser. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@plantetorvet.dk.

Login

Du kan logge ind under fanen "Din side" som findes øverst på hjemmesiden. Eller i indkøbskurven hvis du er ved at bestille varer.

Det er ikke nødvendigt at logge ind for at gennemføre en handel.

Fordele ved kundelogin:

  • Du slipper for at indtaste dine kontaktoplysninger igen
  • Systemet kan se hvis du har andre aktive ordrer, og du får valget om at sende dine bestiller samlet.
  • Du kan se og rette dine opysninger
  • Du kan skifte din autogenererede kode
  • Du kan se din ordrehistorik
  • Du kan evt. foretage en reklamation.

Betaling med et af følgende betalingskort

1345672

Betalingskort er den mest sikre betalingsform på nettet, du er som forbruger 100 % sikret mod svindel og manglende leveringer. Du vil til enhver tid kunne forlange det indbetalte beløb retur (ved tvister tilbageholdes beløbet af din bank, til en evt. domstol afgør tvisten).

En anden fordel ved betaling med Dankort / Visakort, er at vi kan nøjes med at trække det beløb der svarer til de varer vi leverer. Så er der mangler i forhold til de bestilte varer, kan vi tilrette betalingen og kun trække et beløb svarende til de varer der levers. (der kan ikke trækkes et større beløb end der godkendes)

Betaling med kreditkort 

På plantetorvet.dk kan der betales med: 

  • Dankort (Gratis)
  • eDankort (Gratis)
  • JCB (grundgebyr, 0,00 kr. 1,25 % af købssummen)
  • Mastercard (grundgebyr, 0,00 kr. 1,25 % af købssummen)
  • VISA (grundgebyr, 1,45 kr. 1,00 % af købssummen)
  • VISA electron (grundgebyr, 1,45 kr. 1,00 % af købssummen)

Der er forbundet et kortgebyr med brug af de forskellige betalingsmuligheder. Gebyret for at benytte de respektive betalingskort og -måder er oplyst i parentesen.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra plantetorvet.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Betal med ViaBill i små rater

Du kan også vælge at betale med Viabill hvor du kan opdele din betaling i mange små bidder. Se mere.

Vi tilbyder også MobilPay,- Se video hvordan det virker.

 

 

Fakturering

Når ordren afsendes bliver der herfra afsendt en leveringsbekræftelse, hvori der er et link til en fakturakopi. Ønskes en omfakturering koster det 250 kr. pr. faktura.

Forsendelse

Plantetorvets kyndige medarbejdere vurderer fra ordre til ordre, hvad den bedst egnede forsendelsesmetode er, med mindre andet er aftalt. 

Vi benytter både fragtmænd og Post Danmark for at sikre den mest optimale levering til din dør.
For at undgå, at planterne skal stå på fragtcentralen weekenden over, bliver der kun sendt planter fra Plantetorvet.dk fra mandag til torsdag.

BEMÆRK

Når du accepterer handelsbetingelserne, accepterer du at ansvaret for varerne overgår fra os, når varen er leveret på adressen. Derved behøver du ikke at være hjemme ved levering, da fragtmanden må stille varerne uden kvittering.

Fortrydelse

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kundeservice@plantetorvet.dk, eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du helt eller delvist fortryder dit køb. Fragtprisen afhænger af vægt og volumen..

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ønsker du at vi skal arrangerer retur transporten, sender vi dig en mail, med et returfragtbrev, som skal påsættes leverancen. Prisen for returfragten vil blive fratrukket din kreditering af de returnerede varer.

Ingen fortrydelsesret

Følgende aftaler kan ikke fortrydes: Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt – f.eks. planter uden potte eller barrodsplanter.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder, samt returfragtomkostningen hvis vi har forestået returfragten), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Plantetorvet.dk
Rønbækvej 17, Grundfør
8382 Hinnerup

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder. Bemærk at reklamationsretten kan være afgrænset efter varens naturlige holdbarhed. Derfor varierer reklamationsretten efter beskaffenheden af varerne.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du køber planter hos plantetorvet.dk garanterer vi, at det er friske og sunde planter, du modtager. Skulle du modtage planter, hvor emballagen er brudt undervejs i transporten, eller planten har andre synlige skader, anbefaler vi at du straks reagerer.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Plantetorvet.dk
Rønbækvej 17, Grundfør
8382 Hinnerup

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

BEMÆRK
Det fremmer ekspeditionen, hvis du indsender din reklamation via vores hjemmeside.
Du skal logge ind på ”Din side” og finde dit ordrenummer, på ordren kan du finde den vare du ønsker at indsende en reklamation for. Følg anvisningen på skærmen.

Hvis vi vurderer, at planterne ikke har taget skade, kan det aftales at planterne plantes ud. Hvis der senere skulle opstå uventede problemer med planten, erstatter vi disse planter uden beregning.

Varer skal sendes til følgende adresse:
Plantetorvet.dk
Rønbækvej 17, Grundfør
8382 Hinnerup

Gro-garanti

Gro GarantiPlanterne der ikke vil gro, dækkes af Gro-garanti

Der kan være mange årsager til hvorfor planter ikke gror, da det er levende organismer. Det kan være svært at afgøre hvad årsagen er, da det kan være skader som er opstået længe før tegnene viser sig.


Vi vil gerne hjælpe alle vores kunder med at få en succesoplevelse, når de køber planter hos os. Så hvis du oplever fejl eller mangler ved din plante, kompenserer vi erstatningskøb af tilsvarende nye planter med 50% rabat ekskl. fragt.

 

Sådan gør du

  1. Opret en reklamation på hjemmesiden ved at logge på ”Din side”, find dit ordrenummer, og indsend en reklamation på planten der ikke vil gro.
  2. Alternativt kan du sende en mail med ordrenummer og billeder til kundeservice@plantetorvet.dk, hvor du beskriver problemet.

Billederne skal være:

      • Tæt på plantens blade
      • Tæt på plantens stamme
      • Tæt på jordoverfladen, som planten er plantet i
      • Planten på afstand
      • Grav planten op og tag et billede af hele planten

Vi besvarer din reklamation/mail hurtigst muligt, og finder ud af en løsning.

 

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Plantetorvet ApS kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail kundeservice@plantetorvet.dk

Udsolgte varer


Hvis en vare er udsolgt eller ikke er tilgængelig, vil vi så vidt det er muligt erstatte med en tilsvarende plante, hvis alternativet er identisk med den oprindelige vare. I de tilfælde der ikke umiddelbart kan erstattes med en tilsvarende vare, får du en mail, hvor du selv kan vælge om du ønsker at vi forsøger at skaffe varen, som vil betyde at ordren udskydes. Du kan her også vælge om du vil acceptere manglen og at vi sender resten af ordren. Eller om du ønsker helt at afbestille ordren.

Er ordren bestilt med betaling via dankort, og varen ikke kan leveres og der ikke kan findes et alternativ, leverer vi resten af ordren og trækker kun det beløb der svarer til de leverede varer på dankortet.

Fragt

Køber du for mere end 500 kr. får du din ordre leveret uden fragtomkostninger. Bor du på ikke brofaste dele af Danmark, kan vi dog ikke levere fragtfri.

Køber du for mindre end 500 kr. har vi udviklet en unik fragtberegner, som beregner hvad fragtudgiften koster. På den måde er du sikret at du ikke betaler mere end det koster at få sendt varen.

Du kan altid vælge at afhente dine varer på vores adresse i Grundfør, og så sparer du naturligvis fragten. Afhent på Plantetorvet's adresse.

Undtagelser:

Vi har en del varer der tilbydes leveret fragtfrit. De tilbud gælder alle brofaste adresser i Danmark og derfor ikke øer.

Levering

Tilgangsvejen til leveringsstedet skal være kørefast med 4 meters frihøjde og kørebredde, og uden hængende træer, så fragtbilen kan komme frem. Ved levering af høje paller, som eksempelvis spagnum, gælder desuden, at der kræves minimum 2,4 meters frihøjde, hvis pallen skal placeres i carport eller garage. Kan du forudse problemer, bør du kontakte os og vi vil hjælpe dig i kontakt med den vognmand der skal levere varerne.

Leveringen sker typisk med vognmand. Når vi leverer paller, er det med en manuel palleløfter (ikke kran). Derfor skal der være kørefast underlag såsom asfalt, fliser eller andet fast og jævnt underlag, hvis varerne skal flyttes rundt. Underlag af græs, grus og ujævne brosten er ikke kørefast underlag. Det er op til vognmanden at vurdere, hvorvidt underlaget er kørefast.


Som udgangspunkt leveres tungt gods ved fortovskant. Ønskes levering på grunden, er det kundens ansvar, at belægningen kan holde til tungt gods. Det er ikke altid sikkert, at fliser er et fast nok underlag, til at få leveret. Hvis der er en mindre skråning, eller opkørsel, kan det også være et problem. Som sagt er det op til den enkelte vognmand, at vurdere hvorvidt underlaget er kørefast og om han vil forsøge at efterleve leveringsønsket.
Såfremt det ikke er muligt for fragtmanden at foretage en forsvarlig aflæsning på adressen, tages leverancen retur og kan efterfølgende leveres efter nærmere aftale. Ekstra leveringsomkostninger må påregnes, såfremt der skal foretages ekstra kørsel ud fra fragtmandens standard prisliste. Det er op til vognmanden at lave en vurdering af hvorvidt underlaget er kørefast og leveringsstedet er tilgængeligt.
Kan du ved bestillingen forudse problemer med hensyn til aflæsningen eller kørselsforholdene, bedes du venligst kontakte os på tlf. 8657 7557 for nærmere aftale.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Plantetorvet.dk ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på plantetorvet.dk er Plantetorvet.dk ApS.

Som registreret hos Plantetorvet.dk ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: kundeservice@plantetorvet.dk.

Cookies

plantetorvet.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.

Logstatistik

Vi bruger en logstatistik på plantetorvet.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv.

Logstatistikken anvendes kun med det formål, at optimere plantetorvet.dk.

Klageadgang


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@plantetorvet.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.11.2017


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Plantetorvet.dk
Rønbækvej 17
8382 Hinnerup
E-mail: kundeservice@plantetorvet.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)